Please use this identifier to cite or link to this item: http://er.knutd.com.ua/handle/123456789/1151
Title: Образные средства объективации идеи «эксклюзивность» в дореволюционной рекламе
Authors: Гудкова, Наталья Николаевна
Keywords: когнітивні тропи
когнітивна метафора
дореволюційна реклама
предконцепт «Ексклюзивність»
когнитивные тропы
когнитивная метафора
дореволюционная реклама
предконцепт «Эксклюзивность»
cognitive tropes
cognitive metaphor
pre-revolution advertisements
preconcept “Exclusivity”
Issue Date: 2011
Citation: Гудкова Н. Н. Образные средства объективации идеи «эксклюзивность» в дореволюционной рекламе / Н. Н. Гудкова // Мовні і концептуальні картини світу : зб. наук. пр. — 2011. — Вип. 36. — С. 241—245.
Abstract: Стаття присвячена аналізу образних засобів об’єктивації ідеї «ексклюзивність» в дореволюційній рекламі. Розглянуті когнітивні ознаки предконцепту «Ексклюзивність» у дореволюційній рекламі, встановлений ступінь комплементарності ознак ексклюзивності поза образами та в складі тропеїчної об’єктивації значення.
Статья посвящена анализу образных средств объективации идеи «эксклюзивность» в дореволюционной рекламе. Рассмотрены когнитивные признаки предконцепта «Эксклюзивность» в дореволюционной рекламе, установлена степень комплементарности признаков эксклюзивности вне образов и в составе тропеической объективации смысла.
The article is devoted to the analysis of the figurative verbalization of the idea of ”exclusivity” in the pre-revolution advertisements. It is considered to the cognitive signs of the preconcept “Exclusivity” in the pre-revolution advertisements. The article highlights the signs of exclusivity out of the images to be complementary to that in the structure of the figurative verbalization of the meaning.
URI: http://er.knutd.com.ua/handle/123456789/1151
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра іноземних мов (ІМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gudkova_Обр ср.pdf307.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.