Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15390
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorGryshchenko, Ivan-
dc.contributor.authorChubukova, Olga-
dc.contributor.authorBilovodska, Olena-
dc.contributor.authorGryshchenko, Olena-
dc.contributor.authorMelnyk, Yuliia-
dc.date.accessioned2020-05-25T12:39:45Z-
dc.date.available2020-05-25T12:39:45Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationMarketing-oriented approach to evaluating the strategy of distribution management for innovative products in logistics / I. Gryshchenko, O. Chubukova, O. Bilovodska, O. Gryshchenko, Yu. Melnyk // WSEAS Transactions on Environment and Development. – 2020. – Vol. 16, Art. # 37. – P. 371-383.uk
dc.identifier.issn1790-5079uk
dc.identifier.issn2224-3496uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15390-
dc.description.abstractA strategy combines directions ranging from product development, also includes directly the products production and distribution, as well as strategies aimed at improving products, interacting with consumers, finding and expanding new markets, etc. So the formation and evaluation of strategy of distribution management in logistics which ensures the achievement of consumer’s needs and requests is an important stage for the increase the company’s efficiency. The purpose of the paper is to evaluate the strategies of distribution management for innovative products in logistics by the chemical companies according to the consumer’s perspectives. To achieve that, the main indicators on the chemical industry in the global market are analyzed. Also the business trends of strategic activities in the chemical company on the one of the basic company for this industry are systemized. The authors combined them into four main groups: innovation, digitalization, integration and ecologization. Based on the author’s methodical approach the strategy of distribution management for innovative products in logistics by the chemical company is evaluate. According to the evaluation results it is determined that the strategy needs to be improved by growing rate of the benefit indicator compared to the rate of price growth. Also the complex of recommendations to improve the strategy of distribution management for innovative products in logistics according to consumer’s perspectives which forms the basis for the methodology of the selection the most objective strategic alternative in the chemical company.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectdistributionuk
dc.subjectstrategyuk
dc.subjectchemical industryuk
dc.subjectcompanyuk
dc.subjectevaluationuk
dc.subjectconsumeruk
dc.subjectinnovative productuk
dc.subjectlogisticsuk
dc.titleMarketing-oriented approach to evaluating the strategy of distribution management for innovative products in logisticsuk
dc.title.alternativeМаркетингово-ориентированный подход к оценке стратегии управления дистрибуцией инновационных продуктов в логистикеuk
dc.title.alternativeМаркетингово-орієнтований підхід до оцінки стратегії управління дистрибуцією інноваційної продукції в логістиціuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorГрищенко, Иван Михайлович-
local.contributor.altauthorЧубукова, Ольга Юрьевна-
local.contributor.altauthorБеловодская, Елена Анатольевна-
local.contributor.altauthorГрищенко, Елена Федоровна-
local.contributor.altauthorМельник, Юлия Николаевна-
local.contributor.altauthorГрищенко, Іван Михайлович-
local.contributor.altauthorЧубукова, Ольга Юріївна-
local.contributor.altauthorБіловодська, Олена Анатоліївна-
local.contributor.altauthorГрищенко, Олена Федорівна-
local.contributor.altauthorМельник, Юлія Миколаївна-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceWSEAS Transactions on Environment and Developmentuk
local.subject.facultyФакультет економіки та бізнесуuk
local.identifier.sourceВидання, які входять до міжнародних наукометричних БД Scopus та Web of Scienceuk
local.subject.departmentКафедра маркетингу та комунікаційного дизайнуuk
local.subject.departmentКафедра підприємництва та бізнесуuk
local.identifier.doi10.37394/232015.2020.16.37uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)
Кафедра підприємництва та бізнесу (ПБ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
a745115-035.pdf896,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.