Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15427
Название: Роль стилю "family look" у розвитку особистості дитини на основі сімейних цінностей
Другие названия: The role of "family look" style in the development of the child's personality based on family values
Авторы: Внукова, О. М.
Бердичевська, Ю. А.
Юрко, Х. Ю.
Ключевые слова: мода
стиль family look
розвиток особистості дитини
сімейні цінності
сімейне виховання
fashion
family look style
child personality development
family values
family education
Дата публикации: 2019
Библиографическое описание: Внукова О. М. Роль стилю "family look" у розвитку особистості дитини на основі сімейних цінностей [Текст] / О. М. Внукова, Ю. А. Бердичевська, Х. Ю. Юрко // Індустрія моди. Fashion Industry. - 2019. - № 3. - С. 28-33.
Source: Індустрія моди. Fashion Industry
Краткий осмотр (реферат): Застосовано комплексний підхід, анкетування батьків, бесіди з вихователями, батьками, дітьми, методи аналізу та синтезу отриманих даних. Проаналізовано особливості стилю «family look». Проведено анкетне опитування батьків з метою визначення цілей та пріоритетів у виборі одягу у стилі «family look». Визначено психолого-педагогічні умови формування сімейних цінностей у структурі особистості дитини завдяки стилю «family look». Визначено можливості стилю «family look» у розвитку особистості дитини. На основі творчого джерела розроблено авторські моделі жіночого, чоловічого та дитячого одягу у стилі «family look». Результати дослідження можуть бути використані у сімейному вихованні, а також у вітчизняній фешн-індустрії для формування асортименту виробів легкої промисловості у стилі «family look».
To substantiate the role of family look in family upbringing of a child's personality based on traditional values. An integrated approach was applied, questioning of parents, conversations with teachers, parents, children, methods of analysis and synthesis obtained. Style "family look" implies the presence of a unifying element in the image of the whole family. Family look emphasizes belonging to one family. Self-expression by family look is manifested through identical colors, similar patterns and common motifs in family members' prints. Options for "family look" are: 1) the same clothing in style, material; 2) a single style; 3) identical accessories; 4) a single color scale; 5) clothing for pets, dolls ect; 6) identical prints. Family look clothing can be not only for the holidays, but also for everyday look. The original style of "family look" stands out because it is a whole philosophy, where family, children and love are declared as the most important values. Features of the “family look” style were analyzed. A parental survey was conducted to identify goals and priorities for choosing a family look clothing. Modern parents and teachers of preschool education have been found to be familiar with family look, which is a testament to the great popularity of style. Most surveyed identified this style as the same clothing for parents and children. Only a small proportion of those surveyed indicated that there were other signs of style, such as the same accessories. Psychological and pedagogical conditions of formation of family values in the structure of the personality of the child due to the "family look" style have been determined. The possibilities of "family look" style in the development of a child's personality have been identified. Baced on a creative source, author's models of women's, men's and children's clothes in the style of “family look” were created. The results of the study can be used by workers of the fashion-industry in the formation of the range of products of light industry, and also by parents in the family upbringing of children.
DOI: 10.30857/2706-5898.2019.3.2
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15427
ISSN: 2706-5898
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)
Індустрія моди. Fashion Industry

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
IM_2019_N3_P028-033.pdf2,39 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.