Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18210
Название: | Importance of science for pedagogy |
Другие названия: | Значення науки для педагогіки |
Авторы: | Ivanova, Olena Kugai, Kseniia |
Ключевые слова: | teaching methods memory didactics learning process information perception |
Дата публикации: | мар-2021 |
Издательство: | Universitatea Tehnică a Moldovei |
Библиографическое описание: | Ivanova O. Importance of science for pedagogy / O. Ivanova, K. Kugai // Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = The Technical-Scientific Conference of Undergraduate, Maste and PhD Students, Chişinău, Republica Moldova, 23-25 martie 2021. – In 2 vol. – Vol. 2. – Chişinău : Tehnica-UTM, 2021. – P. 600-603. |
Краткий осмотр (реферат): | The work deals with theoretical approaches to the system of memorizing educational information and modernization of teaching methods in modern education. The specific features for perception of information, presented by means of various ways, are studied. On the basis of the analysis, solutions were identified that will help improve the quality of students’ learning material mastering. The article reveals the usage of information from different scientific fields. It covers the notion of memory and its different types. Different aspects for memorizing and mastering new knowledge more efficiently are distinguished. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18210 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу |
Располагается в коллекциях: | Кафедра філології та перекладу (ФП) Матеріали наукових конференцій та семінарів |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ivanova_Kugai_Importance_of_science_for_pedagogy.pdf | 733,74 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.