Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25010
Название: Вплив ставлення до грошей на споживчу поведінку менеджерів
Другие названия: The influence of attitudes towards money on the consumer behavior of managers
Авторы: Вартанова, О. В.
Ключевые слова: альтернатива
грошова поведінка
грошова одержимість
менеджер
споживача поведінка
забезпечення
ставлення до грошей
раціональність.
alternative
money behaviour
money obsession
managers
consumer behaviour
provision
attitude to money
rationality
Дата публикации: 13-окт-2023
Библиографическое описание: Вартанова О. В. Вплив ставлення до грошей на споживчу поведінку менеджерів / О. В. Вартанова // Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. – 2023. – Вип. 17. – С. 85-92.
Source: Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка
Taurida Scientific Herald. Series: Economics
Краткий осмотр (реферат): Досліджено особистісні фактори споживчої поведінки менеджерів, як-от: економність, раціональність розподілу коштів, гнучкість у виборі товарів, купівля як отримання бажаного. Виявлено, що більшість менеджерів раціонально розподіляють кошти, є гнучкими у виборі товарів, здійснюють покупки з метою задоволення бажань, демонструють високий рівень орієнтації на думку інших. Встановлено, що на споживчу поведінку менеджерів істотно впливає ставлення до грошей та грошова поведінка, що підтверджують результати кореляційного аналізу. За результатами опитування менеджери демонструють середній рівень грошової поведінки, а саме, таких факторів, як: грошова одержимість, гроші як влада, економність, неадекватна поведінка з грошима.
The article is devoted to topical issues related to determining the impact of attitudes toward money and monetary behavior on aspects of managers' consumption behavior. Consumer be- havior is considered as an organized form of activity aimed at meeting actual needs through the search for necessary goods and funds, choosing the optimal alternative and organizing the procedure of socio-economic exchange. From the point of view of the convergence of various fields of science and practice, consumer behavior can be defined as the conscious or unconscious behavior of an economic subject, aimed at satisfying one's own rational or irrational motives, needs and desires and determined by personal psycho-emotional factors and features of thinking, which is aimed at choosing the best alternative from the individual's point of view and conscious rejection of others. Personal factors of consumer behavior of managers were studied, such as: thrift, rationality of allocation of funds, flexibility in the choice of goods, buying as a means of obtaining what is desired. It was found that the majority of managers rationally allocate funds, are flexible in choosing goods, make purchases to satisfy their desires, and demonstrate a high level of orientation towards the opinion of others. It was established that the consumer behavior of managers is significantly influenced by the attitude to money and monetary behavior, which confirms the results of the correlation analysis. According to the results of the survey, managers demonstrate an average level of money behavior, such factors as: money obsession, money as power, frugality, inadequate money behavior. Based on the results of the study, it was determined that most managers rationally allocate funds, are flexible in choosing goods, make purchases to satisfy their desires, and demonstrate a high level of orientation to the opinion of others. The financial behavior of managers and their attitude to money significantly affect their consumer behavior, in particular, such aspects of its manifestation as: rational distribution of money, orientation to the opinions of others, flexibility in the choice of goods and purchase as obtaining what is desired, which is confirmed by the conducted correlation analysis.
DOI: 10.32782/2708-0366/2023.17.12
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25010
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра управління та смарт-інновацій
ISSN: 2708-0366 (print)
2708-0374 (online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
416-Текст-статті-386-1-10-20231102.pdf463,48 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.