Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25965
Название: Distance education: an adaptive approach to learning in the age of information and knowledge
Другие названия: Educação a distância: uma abordagem adaptativa à aprendizagem na era da informação e do conhecimento
Дистанційна освіта: адаптивний підхід до навчання в епоху інформації та знань
Авторы: Herman, Viktoriia
Vesolovskyi, Oleh
Pysmenna, Inna
Kolodyazhna, Alla
Mnozhynska, Ruslana
Ключевые слова: educational system
pedagogical conditions
distance education
distance learning
sistema educacional
condições pedagógicas
educação a distância
ensino a distância
освітня система
педагогічні умови
дистанційна освіта
дистанційне навчання
Дата публикации: 27-фев-2024
Библиографическое описание: Distance education: an adaptive approach to learning in the age of information and knowledge [Electronic resource] / V. Herman, O. Vesolovskyi, I. Pysmenna, A. Kolodyazhna, R. Mnozhynska // Conhecimento & Diversidade. – 2024. – Vol. 16, № 41, Jan./mar. – Р. 492-506. – Access mode: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/11521
Source: Conhecimento & Diversidade
Краткий осмотр (реферат): This study focuses on global trends in the development of education, with a special emphasis on distance learning. The current state and prospects for the development of this form of education both abroad and in Ukraine are considered. Emphasis is placed on the analysis of key challenges and potential threats to the national interests of Ukraine in the context of the lag in the implementation and integration of distance learning. Special attention is paid to recommendations for the popularization of distance learning in Ukraine. Specific measures aimed at improving the quality and accessibility of distance education are proposed. This includes the development and implementation of the latest technological solutions, educational programs that meet international standards, as well as expanding the network of access to educational resources for all categories of the population. The study also includes an analysis of successful world practices in the field of distance education that can be adapted for the Ukrainian context. Studying the experience of other countries makes it possible to determine effective strategies and methods that will contribute to the development of the educational sphere in Ukraine, making it more competitive and modern.
Este estudo centra-se nas tendências globais no desenvolvimento da educação, com especial ênfase no ensino à distância. São considerados o estado atual e as perspectivas para o desenvolvimento desta forma de educação tanto no estrangeiro como na Ucrânia. A ênfase é colocada na análise dos principais desafios e ameaças potenciais aos interesses nacionais da Ucrânia no contexto do atraso na implementação e integração do ensino à distância. É dada especial atenção às recomendações para a popularização do ensino à distância na Ucrânia. São propostas medidas específicas destinadas a melhorar a qualidade e a acessibilidade do ensino à distância. Isto inclui o desenvolvimento e implementação de soluções tecnológicas de última geração, programas educacionais que atendam aos padrões internacionais, bem como a ampliação da rede de acesso a recursos educacionais para todas as categorias da população. O estudo também inclui uma análise de práticas mundiais bem sucedidas no domínio da educação a distância que podem ser adaptadas ao contexto ucraniano. O estudo da experiência de outros países permite determinar estratégias e métodos eficazes que contribuirão para o desenvolvimento da esfera educacional na Ucrânia, tornando-a mais competitiva e moderna.
Це дослідження присвячене світовим тенденціям розвитку освіти, з особливим акцентом на дистанційне навчання. Розглянуто сучасний стан та перспективи розвитку цієї форми навчання як за кордоном, так і в Україні. Акцентовано увагу на аналізі основних викликів і потенційних загроз національним інтересам України в контексті затримки впровадження та інтеграції дистанційного навчання. Особливу увагу приділено рекомендаціям щодо популяризації дистанційного навчання в Україні. Пропонуються конкретні заходи щодо підвищення якості та доступності дистанційного навчання. Це як розробка та впровадження передових технологічних рішень, освітніх програм, що відповідають міжнародним стандартам, так і розширення мережі доступу до освітніх ресурсів для всіх категорій населення. Дослідження також містить аналіз успішних світових практик у сфері дистанційної освіти, які можна адаптувати до українського контексту. Вивчення досвіду інших країн дає змогу визначити ефективні стратегії та методи, які сприятимуть розвитку освітньої сфери в Україні, зроблять її більш конкурентоспроможною та сучасною.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25965
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Факультет культурних і креативних індустрій
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Кафедра філософії та культурології
ISSN: 2237-8049 (online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)
Кафедра філософії та культурології (ФК)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
11521+Herman+et+al.pdf698,58 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.