Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26540
Title: Prospects and problems of distance education in Ukraine
Other Titles: Перспективи та проблеми розвитку дистанційної освіти в Україні
Authors: Galagan, Alisa
Vyshnevska, Maryna
Keywords: distance education
distant learning
innovations
online learning
дистанційна освіта
дистанційне навчання
інновації
онлайн-навчання
Issue Date: 2023
Publisher: Київський національний університет технологій та дизайну
Citation: Galagan A. Prospects and problems of distance education in Ukraine / A. Galagan, M. Vyshnevska // Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості : матеріали ІV Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених, м. Київ, 17 листопада 2023 року. – Т. 1. – Київ : КНУТД, 2023. – С. 10-14.
Abstract: The surge of distant learning in Ukraine's educational landscape has opened new possibilities for students and educators, breaking down geographical barriers and providing access to knowledge and skills. As Ukraine embraces distance education, it becomes imperative to navigate its potential and challenges, shaping the future of learning. This article explores the concept of distance education, drawing on the works of various academics and Ukrainian scientists. It reviews the current state of distance learning in Ukraine, delving into a study on the quality of distance learning in education institutions. The research reveals both the advantages, such as adaptability, and drawbacks, including limitations in flexibility. Challenges such as a lack of live communication and unequal access to technology are also highlighted. The article advocates for the digitalization of education, with collaborations with international partners, aiming to bridge educational gaps and elevate Ukrainian education to global standards. Despite challenges, the conclusion emphasizes Ukraine's progress in education and the support from the international community for educational initiatives. Financial assistance is deemed crucial for implementing these initiatives and ensuring quality education for all students.
Розвиток дистанційного навчання в освітньому просторі України відкрив нові можливості для студентів та викладачів, долаючи географічні бар'єри та забезпечуючи доступ до знань і навичок. Оскільки Україна впроваджує дистанційну освіту, стає вкрай важливим орієнтуватися в її потенціалі та викликах, щоб сформувати майбутнє навчання. У статті досліджується концепція дистанційної освіти, що ґрунтується на роботах українських науковців. У ній розглядається сучасний стан дистанційного навчання в Україні, заглиблюючись у дослідження якості дистанційного навчання в навчальних закладах. Дослідження виявляє як переваги, такі як адаптивність, так і недоліки, зокрема обмеження гнучкості. Також висвітлюються брак живого спілкування та неоднаковий доступ до технологій. У статті пропонується діджиталізація освіти у співпраці з міжнародними партнерами з метою подолання освітніх розривів і піднесення української освіти до світових стандартів. Незважаючи на виклики, у висновку підкреслюється прогрес України в галузі освіти та підтримка освітніх ініціатив з боку міжнародної спільноти. Фінансова допомога вважається вирішальною для реалізації цих ініціатив та забезпечення якісної освіти для всіх студентів.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26540
Appears in Collections:Кафедра філології та перекладу (ФП)
Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Innovatyka2023_V1_P010-014.pdf265,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.