Please use this identifier to cite or link to this item: http://er.knutd.com.ua/handle/123456789/6562
Title: Особливості застосування комунікативного потенціалу підприємства як економічної категорії
Other Titles: Application features of the communicative potential of the enterprise as an economic category
Authors: Ткаченко, М. А.
Keywords: імідж
інформація
комунікації
комунікативний потенціал
маркетинг
поінформованість
потенціал підприємства
репутація
image
information
communication
communicative potential
marketing
awareness
the potential of the enterprise
reputation
Issue Date: 2016
Citation: Ткаченко М. А. Особливості застосування комунікативного потенціалу підприємства як економічної категорії / М. А. Ткаченко // Вісник Хмельницького національного університету. Серія "Економічні науки". – 2016. – № 1 (232). – С. 35-41.
Abstract: У статті розглянуто проблеми ефективного формування та використання категорійного апарату під час дослідження комунікативних можливостей підприємства. Автором особливо підкреслюється роль такої управлінської категорії, як "комунікативний потенціал підприємства", що може бути інструментом визначення й вимірювання конкурентоспроможності фірми. Досліджено етимологію терміну та різні підходи до його наукового трактування. Визначено характерні риси й властивості комунікативного потенціалу. Запропоновано механізм формування ("піраміду") комунікативного потенціалу підприємства.
The aim of this article is formation of effective theoretical and methodological approaches to the application of such administrative category as "communicative potential", in the system of enterprise management in general and in the construction of company’s external communications system in particular. In the article it is discussed the problem, linked with effective formation and using of categorical apparatus for the study of communicative capabilities at the enterprises. The author emphasized that the communicative potential of the enterprise can be a tool, which defines and measures the competitiveness of the firm. They has researched the etymology of the term and different approaches to its scientific interpretation. The characteristics and properties of communicative potential were identified in the article. The authors define a mechanism of formation of firm’s communicative potential (so called "pyramid"). Thus it was invited to consider the communicative potential of the enterprise as a boundary the organization’s ability to the effective realization of its inherent communication capabilities in the specific conditions of the external environment. The basis of its growth – ensuring appropriate awareness of entities of the external environment on the organisation and formation on this basis of firm’s image and reputation.
URI: http://er.knutd.com.ua/handle/123456789/6562
ISSN: 2307-5740
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра менеджменту (М)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20170606_303.pdf319.37 kBAdobe PDFView/Open
20170606_303_Titul.pdf310.35 kBAdobe PDFView/Open
20170606_303_Zmist.pdf238.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.