Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10592
Title: Школьная форма – традиции и современный взгляд
Other Titles: School uniform –traditions and morden view
Authors: Скрипченко, Анжела
Keywords: школьная форма
стиль
модель
декоративные элементы
school uniform
style
model
decorative elements
Issue Date: 2018
Publisher: Київський національний університет технологій та дизайну
Citation: Скрипченко А. Школьная форма – традиции и современный взгляд / А. Скрипченко // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (20 квітня 2018 р., м. Київ) : у 2-х т. – Київ : КНУТД, 2018. – Т. 1. – С. 402-405.
Abstract: Эволюция костюма для школьников в каждой стране мира прошла свой уникальный путь. В работе был проведен анализ развития ассортимента школьной формы с момента ее зарождения в разных странах до настоящего момента. Целью настоящей работы является исследование тенденций в ассортименте школьной формы на примере мирового опыта, для дальнейшего его расширения путем диверсификации изделий, отвечающих требованиям современной школы и соответствующей ожиданиям школьников.
The evolution of the costume for schoolchildren in each country of the world has gone its unique way. The work is devoted to the analysis of development of assortment of the school uniform from the moment of its origin in the different countries till the present moment has been reseirced. As well the requirements for the school uniform and its functions are revealed. The purpose of this work is to study trends in the assortment of school uniform on the example of world experience, to further expand it by diversifying products that meet the requirements of modern schools andmeet the expectations of schoolchildren.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10592
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасного дизайну

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APSD2018_V1_P402-405.pdf217,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.