Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15160
Title: Застосування інтерактивних методів у навчанні студентів-нефілологів англійської та російської мов як іноземних
Other Titles: Применение интерактивных методов при обучении английскому и русскому языкам как иностранным студентов-нефилологов
The use of interactive methods in teaching English and Russian as foreign languages to non-philological training profile students
Zastosowanie interaktywnych metod w nauczaniu języka angielskiego i rosyjskiego jako języków obcych studentów cudzoziemców niefilologów
Authors: Дворянчикова, Світлана Євгенівна
Гудкова, Наталія Миколаївна
Keywords: інтерактивний метод навчання
комунікація
методика викладання англійської та російської мов як іноземних
суб’єкт навчання
навчально-методичний комплекс
интерактивный метод обучения
коммуникация
методика преподавания английского и русского языка как иностранных
субъект обучения
учебно-методический комплекс
interactive teaching method
communication
teaching methods of English and Russian as foreign languages
subject of learning activity
educational and methodical complex
interaktywna metoda nauczania
komunikacja
metody nauczania języka angielskiego i rosyjskiego jako języków obcych
przedmiot szkolenia
kompleks edukacyjny i metodyczny
Issue Date: 2019
Citation: Дворянчикова С. Є. Застосування інтерактивних методів у навчанні студентів-нефілологів англійської та російської мов як іноземних / С. Є. Дворянчикова, Н. М. Гудкова // European Humanities Studies: State and Society. – 2019. – Issue 3 (II). – P. 87-99.
Source: European Humanities Studies: State and Society
Europejskie Studia Humanistyczne: Państwo i Społeczeństwo
Abstract: У статті розглянуто теоретичні основи і викладено практичний досвід застосування інтерактивних методів навчання на заняттях з англійської та російської мов як іноземних. Описується комплекс матеріалів, спрямованих на закріплення та активізацію лексики, розвиток адекватної реакції на розмовне мовлення носіїв мови.
В статье рассматриваются теоретические основы и излагается практический опыт использования интерактивных методов обучения на занятиях по английскому и русскому языкам как иностранным. Описывается комплекс материалов, направленных на закрепление и активизацию лексики, развитие адекватной реакции на разговорную речь носителей языка.
The article deals with the theoretical principles of interactive methods of teaching English and Russian as foreign languages and their practical experience. The set of materials focused on lexical replenishment and development of an adequate response to the oral speech are described. The use of interactive methods in the practice of teaching English and Russian as foreign languages allows to expand the active vocabulary of non-philological students with new lexical resource and speech models for topics, assures the acquiring and improvement of the rules of speech behavior in various simulated events such as social, professional or academic events. The educational strategy leads to a comfortable and friendly atmosphere in the classrooms while teaching languages for foreign and domestic students, increases the overall level of satisfaction with the results of language learning, and has a positive impact on the quality of education and the position of higher educational establishments in international cooperation.
Artykuł omawia podstawy teoretyczne i przedstawia praktyczne doświadczenia związane z wykorzystaniem interaktywnych metod nauczania na zajęciach języka angielskiego i rosyjskiego jako języków obcych. Opisuje zestaw materiałów mających na celu utrwalenie i aktywację słownictwa, rozwój odpowiedniej reakcji na język mówiony osoby która posługuje się językiem ojczystym.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15160
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу
ISSN: 2450-6486
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stattia.pdf406,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.