Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2791
Title: Педагогічна складова професійних компетентностей майбутніх інженерів-педагогів
Other Titles: Педагогическая составляющая профессиональных компетентностей будущих инженеров-педагогов
Pedagogical component of professional competence of future engineers-teachers
Authors: Внукова, Ольга Миколаївна
Keywords: професійна компетентність
педагогічна компетентність
майбутні інженери-педагоги
профессиональная компетентность
педагогическая компетентность
будущие инженеры-педагоги
professional competence
pedagogical competence
future engineers and teachers
Issue Date: 2016
Citation: Внукова О. М. Педагогічна складова професійних компетентностей майбутніх інженерів-педагогів / О. М. Внукова // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. — 2016. — Вип. 9, Ч. 3. – С. 33-36.
Source: Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти
Abstract: Стаття присвячена компетентнісному підходу в підготовці інженерів-педагогів. Використовуючи методи аналізу та узагальнення, визначено елементи педагогічної компетентності інженерів-педагогів. Результати можуть бути використані у розробці освітніх програм та для обґрунтування рівнів та критеріїв професійних компетентностей майбутніх інженерів-педагогів.
Статья посвящена компетентностному подходу в подготовке инженеров-педагогов. Используя методы анализа и обобщения, определены элементы педагогической компетентности инженеров-педагогов. Результаты могут быть использованы в разработке образовательных программ и для обоснования уровней и критериев профессиональных компетенций будущих инженеров-педагогов.
The article addresses the competence approach in preparing future engineers-teachers this day. Methods of analysis and synthesis, the definition of "competence", "professional competence", "pedagogical competence" and structure engineer-teacher competence are dealt with. Researchers on the use of competency approach in training future engineers and teachers analysed. Pedagogical competence of students of the educational degree "Master" specialty 015 Professional education (with specializations) as elements of the educational component of professional competence of engineers, teachers and pedagogical conditions of entry to higher education have been identified. Results of the research can be used by developers of educational programs for specialty "Professional Education", including master's level, and scientists to determine the levels and criteria of professional competence of future engineers-teachers.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2791
Faculty: Факультет індустрії моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
ISBN: 978-966-7406-67-7
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Внукова_Пед.склад.pdf474,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.