Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/5104
Title: Chemistry teaching by means of ict-based resources with the regard for preferred learning styles of university students
Other Titles: Викладання хімії із застосуванням електронних освітніх ресурсів з урахуванням стилів навчання студентів університету
Преподавание химии с использованием электронных образовательных ресурсов с учетом стиля обучения студентов университета
Authors: Derkach, Tetiana M.
Keywords: ICT-based learning resources
university chemistry teaching
Felder-Soloman preferred learning style
електронні освітні ресурси
викладання хімії в класичному університеті
стилі навчання за методом Р. Фелдера та Б. Соломан
электронные образовательные ресурсы
преподавание химии в классическом университете
стили обучения по методу Р. Фелдер и Б. Соломан
Issue Date: 2013
Citation: Derkach T. M. Сhemistry teaching by means of ICT-based resources with the regard for preferred learning styles of university students / T. M. Derkach // Informational Technologies in Education. – 2013. – No 14. – P. 48–57.
Source: Інформаційні технології в освіті
Abstract: Expediency and effectiveness of the use of various ICT-based learning resources in teaching of basic chemistry disciplines was studied. Preferred learning styles of 46 graduate students were assessed by the Felder-Soloman Index of Learning Styles. More than a half of 45 considered resources were found to be dependent on students’ preferred learning style. Certain corrections in the use of style-dependent resources are necessary to improve conformity with students’ learning preferences.
Проаналізовано ставлення викладачів та студентів до використання електронних освітніх ресурсів під час вивчення хімічних дисциплін. Стилі навчання респондентів визначено за методом Р. Фелдера та Б. Соломан. Сприйняття окремих ресурсів оцінено за результатами анкетування студентів 5-го курсу хімічного факультету. Для вибору більше половини з проаналізованих 45 видів ресурсів встановлено існування сильних кореляційних зв’язків з певними стилями навчання студентів. Отримані дані можна використовувати для вдосконалення методик навчання.
Проанализировано отношение преподавателей и студентов к использованию электронных образовательных ресурсов в изучении химических дисциплин. Стили обучения респондентов определены по методу Р. Фелдер и Б. Соломан. Восприятие отдельных ресурсов оценено по результатам анкетирования студентов 5-го курса химического факультета. Для выбора больше половины из проанализированных 45 видов ресурсов установлено существование сильных корреляционных связей с определенными стилями обучения студентов. Полученные данные можно использовать для совершенствования методик обучения.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/5104
Faculty: Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій
Department: Кафедра промислової фармації
ISSN: 1998-6939
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра промислової фармації (ПФ)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITO_2013_No14_eng.pdfОсновна стаття634,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.